سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 25
کل بازدید : 32435
کل یادداشتها ها : 75
خبر مایه

موسیقی


«با توجه به شکل، ابعاد، رنگ آمیزی و جوشکاری‌های کودکانه‌ای که روی بدنه هواپیمای قاهر وجود دارد، به نظر می‌آید این هواپیما "تنها یک ماکت" باشد نه هواپیمای جنگی عملیاتی.»[!]


به دنبال رونمایی از جنگنده فوق پیشرفته "قاهر313" ، وب سایت ضدانقلاب روزآنلاین (roozonline) به اقتضای مأموریت تعریف شده اش کوشش کرد این دستآورد شگرف متخصصان ایرانی را زیر سؤال ببرد.

 مطلب منتشرشده در روزآنلاین با این مقدمه آغاز می شود: «همزمان با رونمایی هواپیمایی که جمهوری اسلامی آن را قاهر 313 ، ساخت داخل و با قابلیتی همانند جنگنده های "اف.22" امریکا دانسته است، در حالی که چند کارشناس نظامی امریکایی ساخت این هواپیماهای کوچک[!] را موفقیتی برای صنایع نظامی جمهوری اسلامی دانسته اند، یک خلبان سابق نیروی هوایی ایتالیا احتمال داده که آنچه با حضور رئیس دولت ایران رونمایی شد، یک ماکت بوده باشد.»

 

 

گزارش نویس روزآنلاین در ادامه به "هوشنگ حسن یاری" که او را استاد کالج نظامی کانادا معرفی کرده، متوسل و از قول وی مدعی می شود: «این هواپیما شباهت هایی به اف.22 ساخت امریکا دارد و جمهوری اسلامی هم با نهادن "اف/F" در ابتدای نام این هواپیما در برخی از اطلاع رسانی های خود، خواسته است شباهت آن را با مدرن ترین و قدرتمندترین جنگنده جهان نشان دهد. جمهوری اسلامی نام این هواپیما را قاهر313 گذاشته است. شکل ظاهری هواپیمایی که مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند در ایران ساخته شده و می‌توانند هروقت که بخواهند آن را به تولید انبوه برسانند هم شباهت‌هایی با F-22 امریکا دارد. به نظر می‌رسد وزارت دفاع جمهوری اسلامی که سازنده این هواپیما اعلام شده، قصد داشته با این شکل و شمایل و نامگذاری، شباهت هرچه بیشتر قاهر با مدرن‌ترین و قدرتمند‌ترین جنگنده امروز جهان را القا کند.»[!]

 

 

کارشناس مذکور می افزاید: «مسؤولان جمهوری اسلامی و به خصوص سرتیپ پاسدار "احمد وحیدی" صرفا مشخصات کلی را درباره قاهر313 بیان کرده‌اند. این کلی گویی‌ها هیچ ارزش نظامی و فنی ندارد... کشور امریکا که در استفاده از تکنولوژی رادارگریزی برای هواپیماهای جنگی خود بسیار پیشرفته است‌، گاه 15 سال را صرف تحقیق بر روی این پروژه‌ها می‌کند، اما گفته‌اند قاهر313 را ظرف حداکثر دو تا سه سال به اتمام رسانده‌اند. با توجه به شکل، ابعاد، رنگ آمیزی و جوشکاری‌های کودکانه‌ای[!] که روی بدنه هواپیمای قاهر وجود دارد، به نظر می‌آید این هواپیما "تنها یک ماکت" باشد نه هواپیمای جنگی عملیاتی.»

 

 

این منبع در ادامه به نقل از یک خلبان سابق ارتش ایتالیا مدعی شده که جنگنده قاهر313 با توجه به "طراحی بسیار عجیبش" گویا یک هواپیمای "مینیاتوری" است!

 

 

یادآور می شویم که خبر سایر دستآوردهای بزرگ جمهوری اسلامی از جمله فنآوری هسته ای، تکنولوژی فضایی، پیشرفت های نظامی (همچون تولید بومی جنگ افزارهای دفاعی از قبیل موشک و زیردریایی) و حتی شکار انواع پرنده های بی سرنشین فوق پیشرفته ارتش امریکا نیز در ابتدا با واکنش تمسخرآمیز و انکارآلود رسانه های بیگانه مواجه شد؛ اما با گذشت زمان، همان رسانه ها چاره ای جز پذیرش و اعتراف نداشتند و اتفاقا با وقاحت تمام، همین پیشرفت ها را -که قبلا غیرواقعی توصیف کرده بودند- دستمایه تبلیغات منفی در راستای پروژه "ایران هراسی" قرار دادند.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ