سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 25
کل بازدید : 32434
کل یادداشتها ها : 75
خبر مایه

موسیقی


ابوالحسن بنی صدر در گفت و گو با صدای آمریکا درباره رفراندوم جمهوری اسلامی توضیحاتی داد و نظر خود درباره آن رفراندوم را با اکراه و اصرار مجری مطرح کرد. وی همچنین اظهارات عجیب مجری برنامه را به چالش کشید.


  در برنامه "بی پرده بی تعارف" این هفته صدای آمریکا با "ابوالحسن بنی صدر" گفت و گو شد.

"مهدی فلاحتی" که با هرچیزی که به جمهوری اسلامی منتسب باشد، مخالفت می کند؛ این بار رفراندوم جمهوری اسلامی را هم زیر سؤال برد و با آن مخالفت کرد.

 

وی در سؤال عجیبی پرسید: «بعد از انقلاب رفراندوم "جمهوری اسلامی؛ آری یا نه" برگزار شد. پرسشم از شما این است که برخورد و نظر شما درباره آن رفراندوم چه بود؛ رفراندومی که بی تردید اگر به پایه های دموکراسی نگاه کنیم رفراندوم دموکراتیکی نبود؛ چون فقط یک گزینه را به رفراندوم گذاشته بودند و گزینه های دیگری را که در همان موقع بحث بود به رأی نگذاشته بودند.»

 

بنی صدر

 

ابوالحسن بنی صدر در جواب شبهه ای که مجری مطرح کرده بود، تصریح کرد: «در دموکراسی هابرای رفراندوم چند سؤال مطرح نمی کنند؛ بلکه یک سؤال را به رأی می گذارند. ولی وقتی تغییری به این بزرگی در کشور رخ داده است و انتخاب های دیگری هم وجود دارد، بهتر آن است که در همان قلمرو جمهوری پرسش های دیگری هم به میان بیایند.»

 

بنی صدر در ادامه علت وجود یک گزینه در رفراندوم ها را تبیین کرد و گفت: «اگر چند گزینه مطرح می شد پراکندگی آراء به وجود می آمد؛ چون در رفراندوم همه مردم شرکت نمی کنند. مثل انتخابات نمایندگی یا ریاست جمهوری نیست که نامزدهای متفاوت باشند. چون دموکراسی مستقیم است با گزینه های مختلف جامعه نمی تواند انتخاب دقیقی داشته باشد.»

 

مهدی فلاحتی

 

وی که گویا از پاسخ به سؤآل اصلی مجری برنامه طفره می رفت بار دیگر با این سؤال مواجه شد: «موضع شما حمایت از رفراندوم بود یا مخالفت با آن؟»

بنی صدر گفت: «من رأی دادم؛ پس این که بگویم آن زمان مخالف بودم، سخن درستی نیست؛ اما راضی هم نبودم!»







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ