سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 25
کل بازدید : 32441
کل یادداشتها ها : 75
خبر مایه

موسیقی


نیروهای اپوزیسیون همچون انتخابات های گذشته در شیوه سرنگونی جمهوری اسلامی اختلاف شدیدی دارند؛ استفاده از واژه انتخابات آزاد، تحریم انتخابات، حضور در انتخابات، هزینه مند کردن انتخابات، تشکیل جنبش های اجتماعی اغتشاش و ... راه هایی است که تاکنون پیشنهاد شده است.

  "درویش پور" کارشناس صدای آمریکا، خواستار تأکید بر شعار انتخابات آزاد و ادامه دادن آشوب های سال 88 شد.
 وی به جای آن که روش دموکراسی و دعوت مردم برای رأی دادن را در پیش بگیرد و منظور خود را از "آزاد" بیان کند، گفت: «باید برای انتخابات آزاد کمپین تشکیل داد و با شعار انتخابات آزاد حکومت را تحت فشار قرار داد.»

 

گنجی و اشکوری

 

"اکبر گنجی" در این برنامه به جای تحریم انتخابات، خواستار هزینه مند کردن انتخابات برای نظام شده بود.

اما درویش پور با انتقاد از وی گفت: «به گمان من تقلیل گرایانه خواهد بود که ما شعار انتخابات آزاد را وانهیم و به جای آن بخش هایی از اصلاح طلبان و یا حتی پراگماتیست[عمل گرا] های جمهوری اسلامی را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم و انتظار داشته باشیم که اپوزیسیون هم حمایت کند.»

 

گنجی

 

اکبر گنجی در جواب به گفته های درویش پور تصریح کرد: «صرف شعار انتخابات آزاد که کاری نمی کند؛ رژیم هم می گوید انتخابات آزاد است و در عمل اتفاقی نمی افتد. این که من در لندن و پاریس بنشینم و فقط بگویم انتخابات آزاد، شبکه سازی و جنبش اجتماعی پدید نمی آید؛ بلکه باید دست بالا زد و در تهران و اصفهان و شیراز جنبش اجتماعی درست کرد. باید از فرصت استفاده کرد.»

 

 

گفتنی است مطابق تمام انتخابات های این چند دهه در جمهوری اسلامی، نیروهای اپوزیسیون دچار چند دستگی شده اند و نمی دانند انتخابات را تحریم کنند یا نه.

آن ها که تاکنون نه از تحریم و نه از شرکت در انتخابات به مقصدشان نرسیده اند، نشان داده اند که تنها قائل به شعار دموکراسی هستند؛ اما در عمل راه آشوب و به خیابان ریختن را بیشتر می پسندند.

این بار هم واژه "انتخابات آزاد" تنها وسیله ای دروغین است برای تشکیل "جنبش های اجتماعی" که معنای واقعی آن همان "گروهک های اغتشاش" است.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ