سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 32423
کل یادداشتها ها : 75
خبر مایه

موسیقی


کارشناس وهابی، شبکه ماهواره ای کلمه، تفسیر جدیدی از نهضت امام حسین(ع) بیان کرد که تاکنون در جایی ذکر نشده است. وی در ادامه تلاشش برای ارائه چهره موجه از یزید، مدعی شد، خود امام حسین(ع) می خواست پیش یزید برود.



  کارشناس شبکه «کلمه»، دلیل قیام امام حسین(ع) را تنها مبارزه با حکومت موروثی و حکومت خواهی ایشان دانست؛ اما بیننده ای در تماس با این شبکه، دلیل قیام امام حسین(ع) را مبارزه با فسق علنی یزید، بی توجهی اش به اسلام و میگساری و میمون بازی وی عنوان کرد.

 «عبد المجید ظهرابی»، کارشناس وهابی شبکه «کلمه» در جواب گفت: «به هیچ وجه این طور نبوده است. در کوفه مشروب خوار زیاد بوده است. در میان کسانی که در لشکر حضرت علی بوده اند، شمر است که سر حضرت حسین را جدا کرد. این ها بی وفا و عهد شکن بوده اند.»

وی ضمن آن که سعی می کرد، تمام تقصیرها را به گردن مردم کوفه بیندازد و به یزید چهره ای موجه دهد، در اظهاراتی عجیب و بدون ذکر سند ادعایش گفت: «در کتب شیعه و سنی آمده است، امام حسین از شمر خواست اجازه بدهد به پیش یزید برود؛ چون یزید را به مراتب بهتر از آن ها می دانست!»این کارشناس که خود به نادرستی سخنانش واقف بود و می دانست بینندگان قانع نشده اند، اضافه کرد: «فرض کنید یزید مشروب خوار بوده است، هر فرضی...ما اصلا دفاع نمی کنیم!»

کیانی، مجری این شبکه نیز که میگساری و میمون بازی را «اتهاماتی به یزید» خوانده بود، به کمک کارشناس آمد و با انتقاد از چنین تماس هایی، این بحث ها را انحراف از مباحث اصلی خواند؛ در حالی که موضوع مورد بحث در برنامه، گفتمان سیاسی در اسلام، حکومت پس از پیامبر(ص) و تطهیر حکومت معاویه و یزید بود.

گفتنی است این ادعا در حالی مطرح شده است که یکی از عمده دلایل قیام امام حسین(ع) مبارزه با فسق علنی یزید بوده است و امام(ع) بارها در طول مسیر به این موضوع اشاره کرده اند که کسی بر منبر پیامبر(ع) نشسته است که علنا میگساری و میمون بازی می کند.

تفاوت میان میگساری احتمالی مردم کوفه و یزید در این است که یزید خلافت را بر عهده گرفته بود. آیا میان خلیفه ای که میگساری و گناه علنی می کند و مردم عادی جامعه تفاوت نیست؟ امام حسین(ع) با این که حکومت اسلامی در اختیار چنین شخص خبیثی قرار گیرد، مخالف بودند و مبارزه کردند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ